1.6.2018

RAIN IN CHICAGO

Moikka! Heti promia seuraavana päivänä mä lähdin YFU:n järjestämälle matkalle Chicagoon vaihtareiden kanssa. Sää ei meitä Chicagossa varsinaisesti suosinut, mutta sehän ei haitannut. Oli tosi kivat kolme päivää uusien ja vanhojen vaihtarikavereiden kanssa! Meitä oli about 50 ihmistä 16 eri maasta, niin siistiä.

Ekana päivänä eli lauantaina 4 tunnin bussimatkan jälkeen Chicagoon saavuttuamme käytiin mm. jossain tosi isossa tiedemuseossa, joka oli musta tosi mielenkiintonen mut musta tuntu et kaikilla muilla oli tosi tylsää siellä :D Sit käytiin myös tsekkaamassa heti alkuun Chicagon tärkeimmät nähtävyydet eli The Bean ja Millenium Park, eli puisto jossa on kaikkia hienoja patsaita ja taideteoksia. Illalla mentiin sellaseen keskiaikaiseen  ritarishowhun jonka nimi oli Medieval Times, koko juttu being very extra niinkun amerikkalaiset nyt yleensäkin haha! Koko päivä oli tosi pitkä ja olin ihan kuollut kun illalla tultiin hotelliin.

The Science & Industry Museum

Millenium Park ja The Bean

Medieval Times! Oli aika mielenkiintoinen ( tosin hieman liian pitkä) kokemus, jossa ideana oli siis se että oltiin illallisella mukamas keskiaikaisen kuningattaren vieraana katsomassa jotain ritaritaisteluita.

Tokana päivänä eli sunnuntaina vietettiin aamu Shedd Aquariumissa missä oli tosi paljon erilaisia kaloja ja delfiinejä ja muita mereneläimiä. Toisaalta musta ne eläimet oli tosi siistejä ja se paikka oli hieno, mut tuli tosi paha olo niitten eläimien puolesta (ja vähän kaikki muutkin sano samaa) :((

Valaankouluttajia! Noi valkoiset valaat oli niin söpöjä.

Tän kuvan otin sieltä Shedd Aquariumista, josta näkyi hyvin Chicagon skyline.

Melkein koko sunnuntai päivä oltiin keskustassa shoppailemassa, ja illalla mentiin katsomaan jotain toista showta (The Blue Man Show). Se oli kans aika erikoinen mut omalla tavallaan hyvä! Chicago on tunnettu erityisestä pizzastaan, joka me käytiin testaamassa sunnuntai-iltana. Se olikin tosi hyvää.

Nää on oikeestaan ainoot kuvat jotka otin kameralla, kun en viitsinyt kuljettaa sitä mukana kun ulkona satoi.. hassua koska yleensä en reissussa muuta teekään kun otan kameralla kuvia!

Suurimman osan ajasta näytti tältä... Oltiin sunnuntaina shoppailemassa melkein koko päivä, mut en ostanut kuin 3 postikorttia itselleni muistoksi. En tiiä mikä nuukuus iski mut ei vaan yhtään huvittanut ostaa mitään :D

Chicago styled pizza!

Vikana päivänä eli maanantaina juututtiin eka yli tunniksi aamuruuhkaan yrittäessämme päästä hotellilta bussilla keskustaan. Kun sitten lopulta päästiin sinne, mentiin heti yhteen korkeaan pilvenpiirtäjään, Willis Toweriin hienojen näkymien ja maisemakuvien toivossa. No sehän ei sitten ihan putkeen mennyt sekään - ylös päästyämme tajuttiin että eihän sieltä mitään näkynyt, kun sumu ja pilvet oli edessä... vähän ärsytti kun oltiin maksettu $40 tosta :(

Päivällä vietettiin monta tuntia Navy Pierillä, joka on siis kai joku iso laivalaituri Chicagossa. Se koko paikka meni kyllä vähän ohi koska piti koko ajan olla sisällä koska ulkona satoi kaatamalla... Etsittiin sitten matkamuistoja (tai mun kaverit etsi, mä en ostanut mitään) sen Navy Pierin "mallista" ja käytiin lounaalla.

No ainakin voin sanoa että kävin Willis Towerissa 314 metrin korkeudessa!

Tyyliin ainut kuva jonka otin Navy pieriltä... siellä ei ihan hirveesti ollut mitään nähtävää mut löydettiin tämmönen hieno sisäpuutarha! Olisin halunnut jäädä tonne pitämään kuvaukset haha.

Loppupäivä tutkittiin kavereiden kanssa Chicagon Chinatownia, mikä oli mielenkiintoinen paikka koska en ollut koskaan oikeestaan käynyt missään chinatownissa. Maistoin siellä mm. matcha green tea rolled ice cream -jäätelöä joka oli yllättävän hyvää!

Chinatown!!

Uudet kaverit oli ehottomasti paras juttu koko reissussa <333

Ja sit palattiin kotiin! Oli ihan superkiva reissu, vaikka se ei ollutkaan tällä kertaa mitenkään kovin hyvin YFU:n puolesta järjestetty. Silti oon tosi iloinen että menin! Mä en siis tuntenut tolta reissulta melkein ketään ennen kuin menin, siellä oli ihan pari tyyppiä mun kaupungista mutta se oli just kiva koska sit tutustuin tosi moneen uuteen ihmiseen, eikä mulla ollu mitään yhtä porukkaa jonka kanssa ois pitäny koko ajan hengata vaan pystyin oleen vähän kaikkien kanssa. :)

Tää kuvasti aika hyvin mun fiiliksiä maanantai-iltana ku palattiin kotiin...

Tuun muistaan ton reissun vielä pitkään :) Oli kiva käyä Chicagossa vielä uuestaan (kävin tosiaan päivävisiitillä siellä viime joulukuussa) ja haluaisin kyllä mennä takas vielä joskus!! Ahh ja nyt mulla on kesäloma, ens viikolla graduation (jolloin saan mun porukat Suomesta tänne!!! En malta odottaa <3) ja sitte onkin enää pari viikkoo vaihtoo jäljellä! Life is good :)